Thursday, August 9, 2007

MUCVER:)




Bizim evde bir mucver canavari var:) Bu yuzden haftada bir veya iki defa mutlaka mucver yapalir.
Ilk mucver yaptigimda olcusunu bi turlu tutturamamistim. Zamanla ogrendim. Ben cok kizartmiyorum mucveri hafif yumusak olmasi daha cok hosumuza gidiyor. Sekilleri biraz bozukda olsa tadi gayet iyiydi.
Gelelim tarifine:

Mucver (2 kisilik)

2 adet buyuk boy kabak
Yarim demet maydanoz ( Burada 1 demette cok fazla maydanoz oldugu icin yarim eger demet kucukse 1 demet olabilir)
1 demet dereotu
2 demet yesil sogan
1/2 su bardagi rende beyaz peynir
2 yumurta
Tuz (peynirin tuzlu olup olmadigini goz onunde bulundurmak lazim)
ve iste sihirli cumle: Alabildigi kadar un...
Malesef un konusunda kesin birsey diyemeyecegim cunku ben surekli azar azar ekleyerek kivamini tutturmaya calisyorum. Karisim cok kati olmuyor. Butun malzemeler iyice birbirini tutunca olmus demektir.
Oncelikle kabaklari soyup rendeliyoruz ve iyice sikarak suyunu cikartiyoruz.
Yesil sogan, dereotu ve maydanozu ince ince dogruyoruz. Rende beyz paynir ve yumurtayi da ekleyip butun malzemeleri karistiriyoruz ve bir kasik yardimi karisimdan alip tavada kizgin yagda kizartiyoruz.
Afiyet Olsun!!!

No comments: