Thursday, October 18, 2007

Patlicanli Borek

PATLICANLI BOREK


Bu harika boregi yapan cok sevdigim Sermin Ablam. Tarifini de tam gitmek uzereyken kucucuk bir kagida yazmistim. Bulamadim bir turlu. Bulunca hemen ekleyecegim.
Ben ilk defa patlicanli borek yedim ve bir harikaydi tadi. Ellerine saglik Sermin Abla:)
Tarif geldiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....

TARIFI:

Malzemeler:
1 adet kuru sogan
4 adet patlican
1 adet yesil biber
2 adet domates
karabiber, kirmizibiber

Hamuru icin:
700gr un
tuz
su

Yapilisi:
Sogan ve biber yemeklik, patlican ve domatesler( kabugu soyulur) kup kup dogranir.
Tencereye bir miktar yag konur butun malzemeler baharatlar da dahil olmak uzere eklenerek pisirilir. Bir kenarda sogumaya birakilir.
Bu arada hamuru hazirlanir. 700gr un, tuz ve su ile kulak memesi yumusakliginda hamur yapilir. Hamur sekiz esit parcaya bolunerek yemek tabagi buyuklugunde acilir ve masya dizilir ve uzerlerine sivi yag surulerek 10 dakika bekletilir. Daha sonar dort tanesi ust uste konup el ile cekilerek tepsi buyuklugunde acilir ve yaglanmis tepsiye konur. Pisirmis oldugumuz harc uzerine yayilir. Geriye kalan dort hamurda ayni sekilde aciliarak harcin ustune konur. Firina konmadan once borek karelere ayirlarak kesilir. Uzerlerine yumurta sarisi surulerek onceden isitilmis firina verilir.
Geriye tek bisey kalir; o da AFIYETLE YEMEK!

2 comments:

melây şahin said...

böreğinizi yaptım şahane oldu.
teşekkürler...

baharistan said...

Afiyet olsun ve ellerinize saglik:)
Bu yorumu almak beni gercekten cok mutlu etti.
Boregi yapan Sermin ablama hemen iletecegim:)