Wednesday, July 25, 2007

"SECRET" Hakkinda....

Secret adli kitap ile ilgili oyle seyler okumustum ki baska bir ulkede yasamamiza ragmen ne yapip edip buraya gelecek bir arkadasimiz araciligi ile getirtmistim. Buyuk bir merakla okumaya basladim. Oyle bir cirpida okuyup bitirmedim ben. Yazilanlari uygulamaya calismalayim bakalim olacak mi diyerek ozumseye ozumseye ilerledim.
Neyse kitap bitti. Bende bu arada o kitaptan once annemin ozellikle okumami istedigi "Ruhsal Zeka" adli bir kitabi yarim birakmistim sirf "secret" i okumak icin. Nasil bir tesadufse tekrar okumaya basladiktan bir sayfa sonrasinda "secret" adli kitapta yazan seylerin nerdeyse aynisi bu kitapta karsima cikti. 96' yilinda basilan kitabin 129. baskisi idi bendeki. Ustelik hemen o sayfanin altinda da Anthony Robbins'in "Sinirsiz Guc" adli eserinde bu konu ile ilgili daha detayli bilgi edinilebilecegi yaziyordu.
Tamam kitapta Rhonda Byrne' da bunu ilk defa ben soyluyorum demiyor. Ama benim kizdigim madem daha onceden bir cok kitapta bahsedilmis yazilmis cizilmis bu konu neden bu kitap bu kadar meshur edildi...Ozelligi neydi? Iste burada isin icine bence pazarlama gucu giriyor. Oyle bir reklami yapildi ki kitabin ben eminim Turkiye'de bir cok insan plajlarda uzanmis bu kitabi okuyor.
Sizlerde okudugunuz bazi kitaplarda benzeri fikirlere kesin rastlamissinizdir. Elimizdeki kitapta yazanlari irdelemeyip siradan biseyler yaziyormus gibi okuyunca ayni etkiyi yaratmiyor tabi. Oysa hepimiz muthis bir uyarilmislikla "Secret" adli kitabi aldik, okuduk ve muthis bir pazarlama oyununa katkida bulunduk...Yanlis mi yaptik? Ona da herkes kendi karar verir artik:)

No comments: